1 Ocak 2014 Çarşamba

Füme Renkli Hırka

Yeni yılın ilk yazısını uzun zamandır bekleyen kumaşımın hırka olmuş haliyle yapim dedim ki yeni yılda hiçbir şeyi ertelemeyelim. Bu yıl için en önemli kararım bu :)

        Bu kumaşı taaaa yazın sonbaharda hırka yapmak için almıştım, kısmet ilk baharaymış. Füme rengi örme kumaşım kendinden birazcık simli.
      Kalıp olarak Creazion el işi dergisinin 2. sayısındaki bu modeli kullandım. Fotoğraf çekerken makinemin şarjı bitti bunu telefonla çekmek zorunda kaldım o yüzden pek net değil.
      Kalıp aslen tunik. Ceplerin hemen üzerindeki ek yerine kadar çıkardım kalıbı.
  • Ön ve arka yakayı yükselttim. Modelde yaka olduğu için epey oyuktu. Sonra model boyunu istediğim kadar uzattım. 
  • Kollarıda aynı şekilde uzatarak çıkardım duble çalışmak  için gereken payı verdim. 
  • Ön ortasınıda kruvaze olacak şekilde uyarladım. 
  • Sonra klapa ve arka yaka pervazını hazırladım.
      Böylece  kalıbı tanınmaz hale getirdim ve biçtim.

       Aslında en üstteki fotoğraftaki duruşta olsun hırkam önünüde deri detaylı bi kapama olsun demiştim ama... 
Sonra  bu şekilde de kullanımı iyi olur diye düşünüp kuşak biçtim. 
       Böylece şurada bir kruvaze olsun, kollarda mutlu dubleler olsun diye Bob Ross edasıyla diktiğim hırkam bitmiş oldu.

Herkese mutlu başlangıçlar :)















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder