8 Ocak 2014 Çarşamba

Fitilli Kadife Ceket

Bu fitilli kadife kumaşı daha lisedeyken kiloyla kumaş satan bir yerden almıştım. Aradan neredeyse on yıl geçti kumaşı satan dükkan kapandı ama kumaş yeni dikildi! Bu ne tembellik dediğinizi duyar gibiyim :)  Az miktardaydı zaten mutlaka ucundan zebil etmişimdir vaktiyle ama hiç hatırlamıyorum.
Burada bi önceki yazımdaki bluz kalıbından kestim ceketi. Ancak ucu ucuna yetti zaten.
Bluzun kalıbını ben mi çıkardım yoksa bir dergiden mi hiç hatırlamıyorum.
Burda da gördüğünüz gibi ceketimin ne pervazı var ne de mostrası :)  Ön ve arkasına koyduğum penslerle üzerime oturmasını sağladım. 
Astarım da en sevdiğim kumaş olan basmadan.
Kapama olarak metal fermuar kullandım.
Bu şekilde kadife kumaş dikerken dikkat edilmesi gereken bir kaç noktayı da yazıp gidiyorum.
  • Biçerken hav (tüy) yönüne mutlaka dikkat edin. Kalıplarınız hep aynı yönde olsun, tasarruf edicem derken hepsi çöp olabilir.
  • Yukarıda sölediğim nedenden dolayı, kumaş hesabınızı iyi yapın. ( Örneğin normal bir kumaşta 1.50 den çıkabilecek model, kadife kumaşta yön zorunluluğu olduğundan çıkmayabilir.)
  • Asla ama asla kumaşın yüzünden ütü basmayın. (ütü bezi olsa dahi) Tüyler basılır, parlar.


 Kolları ve etek ucunu tulum çevirmek zor geldi böyle katlayıverdim. 
Yaz gelsede artık basma fistan giysek. 
Sizi bilmem ama ben basma ve şile bezinin büyük hayranıyım :)
Şimdilik hoşçakalın
 Sevgiler... 

2 yorum:

  1. :)) ne tembellik cık cık 10 yıl :))) ahh bende ne malzemler var fi tarihinde alınıp örümcek bağlamış :)kadifeye hayranım ama hep ahyran kalayımda yeterki kış çabucak gidiversin yaa.basmalar şile bezleri şalvarlar falan.ahh yaz gözünü seveyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim sizde "ben bunla bişi yaparım" diyip benim gibi depolamışsınızdır :)) Zamanı geldiğinde en güzel şekilde değerlendireceğinizden hiç şüphem yok. Ben de yaz insanıyım valla her mevsim güzel ama yaz başka güzel, çabucak gelmeli :)

      Sil